[ Pobierz całość w formacie PDF ]

Logistyka
analizowanie
informacji, funkcjonowania przedsiębiorstwa,
wprowadzanej strategii
- ścisłe partnerstwo z
logistycznej,
innymi
uczestnikami - łańcuch
dostaw,
orientacja na zapewnienie - zmniejszenie poziomu zapasów,
dostaw na czas: - obniżenie nakładów,
- wymaga odpowiednich
- koordynacja przepływów - poprawa jakości produktu,
prac przygotowawczych,
dóbr z potrzebami, - maksymalizacja efektywności
- opór pracowników,
Just in
- likwidacja przyczyn produkcji,
- problemy z
time
zakłóceń terminowości - wysoki poziom obsługi klienta,
dostawcami, z za-
dostaw w przedsię-
rządzaniem i kontrolą
biorstwie i poza nim,
zapasów,
orientacja na zaopatrzenie: - redukcja kosztów,
- koncentracja na - lepsze wykorzystanie potencjału
- zmniejszenie liczby
kluczowych obszarach czasu
dostawców (może być
działania firmy, - dostosowywanie się do wahań
tylko jeden),
Outsourci
- rezygnacja z produkcji sezonowych,
- kooperanci mogą nie
ng
szerokiej gamy części, - długotrwałe partnerstwo z
zapewniać najwyższej
- zakupy całych dostawcami, - alianse
jakości wyrobów,
komponentów, know-how strategiczne,
- obraz firmy ulega
od partnerów,
zatarciu wśród klientów,
orientacja na czynnik czasu: - skrócenie procesów i - bariery kulturowe -
oszczędność czasu, opór wobec zmian,
- operacje na dużą skalę,
- dotrzymywanie terminów, - bariera produktowa
- optymalizacja procesów,
punktualność, - zmiana koncepcji i
- eliminacja konfliktów,
TBM
- eliminacja strat w produkcji i właściwości pro-
- cykl ciągłego uczenia się,
gospodarce zapasowej, duktów,
- wzrost innowacyjności, - bariera procesowa
zmiana procesów,
orientacja na proces: - wzrost wydajności,
- wysokie koszty,
- przekształcenia redukcja kosztów, - minimalne rezultaty,
całościowych procesów, - poprawa jakości wyrobów i - opór pracowników
Reenginee
- dramatyczna poprawa, zadowolenia klientów, wobec zmian,
ring
- zmiana zarządzania wzrost obrotów i rentowności, - autorytarny styl
potencjałem ludzkim, kierowania,
decentralizacja,
- orientacja na wynik - zapewnienie rentowności i
finansowy: zysku ekono-micznego,
Controllin
- niedostosowanie
- koordynacja zarządzania - realizacja planów
g
struktury,
w zakresie planowania i strategicznych i takty-cznych,
- brak koordynacji
yródło:S. Marka, Elementy nauki o przedsiębiorstwie, WUSz, Szczecin 1999, s. 205.
12
Więcej informacji i materiałów dydaktycznych na temat pisania prac magisterskich i
licencjackich oraz kontakt z firmą oferującą pomoc przy pisaniu prac magisterskich
znajdziesz na stronie Doroty Wrony: www.pisanie-prac.info.pl .
Prace magisterskie - pomoc w pisaniu prac licencjackich i prac magisterskich dla studentów
i firm. Więcej prac magisterskich na stronie www.pisanie-prac.info.pl. Niniejszy fragment
pracy może być dowolnie rozpowszechniany.
We współczesnych warunkach gospodarowania rozwój firmy może odbywać się, jak
wspomniano wcześniej, różnymi drogami z określonymi implikacjami dla sfery zarządzania.
W krajach o rozwiniętej gospodarce rynkowej jedną z głównych możliwości wzrostu
przedsiębiorstwa jest połączenie firm. Połączenia przedsiębiorstw uważane są jako najdalej
idący wariant strategii kooperacyjnych i mogą mieć różny charakter. Ich cechą jest również
to, że występują z różną siłą w poszczególnych okresach. Jedną z form współpracy (porozu-
mienia) przedsiębiorstw, występującą ze szczególną intensywnością w ostatnich piętnastu
latach, są alianse strategiczne.  Alians strategiczny jest to specyficzny typ sojuszu dwóch lub
więcej firm w celu realizacji określonego celu strategicznego 7.
7
Z. Pierscionek, Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1999, s. 307.
13
Więcej informacji i materiałów dydaktycznych na temat pisania prac magisterskich i
licencjackich oraz kontakt z firmą oferującą pomoc przy pisaniu prac magisterskich
znajdziesz na stronie Doroty Wrony: www.pisanie-prac.info.pl .
Prace magisterskie - pomoc w pisaniu prac licencjackich i prac magisterskich dla studentów
i firm. Więcej prac magisterskich na stronie www.pisanie-prac.info.pl. Niniejszy fragment
pracy może być dowolnie rozpowszechniany.
BIBLIOGRAFIA
1. R.L. Bittel, Krótki kurs zarządzania, PWN, Warszawa 1996r.
2. K. Krzakiewicz, Podstawy zarządzania, TNOiK, Poznań 1996r.
3. S. Marka (red) Elementy nauki o przedsiębiorstwie, Szczecin 1999r.
4. Z. Pierscionek, Strategie rozwoju firmy, PWN, Warszawa 1999r.
5. J. Penc, Strategie zarządzania, Placat, Warszawa 1995r.
6. J.K Solarz, Narodowe style zarządzania  mity czy fakty?, Ossolineum, Wrocław 1984
7. A., H., Toffel, Budowa nowej cywilizacji. Polityka trzeciej fali, Wydawnictwo s.c.,
Poznań 1996r.
8. T. Wawrzyniak: Polityka strategiczna przedsiębiorstwa, PWE, Warszawa 1989r.
SPIS TABEL
Tabela nr 1. Zasady zarządzania strategicznego ........................................................................ 4
Tabela nr 2. Współczesne koncepcje zarządzania marketingowego........................................ 11
Tabela nr 3. Współczesne metody zarządzania marketingowego............................................ 12
14
Więcej informacji i materiałów dydaktycznych na temat pisania prac magisterskich i
licencjackich oraz kontakt z firmą oferującą pomoc przy pisaniu prac magisterskich
znajdziesz na stronie Doroty Wrony: www.pisanie-prac.info.pl .
Prace magisterskie - pomoc w pisaniu prac licencjackich i prac magisterskich dla studentów
i firm. Więcej prac magisterskich na stronie www.pisanie-prac.info.pl. Niniejszy fragment
pracy może być dowolnie rozpowszechniany.
SPIS ZAGADNIEC
MARKETING NARZDZIE PRZEDSIBIORCY .............................................. 1
1. Nowe tendencje w gospodarce i zarządzaniu marketingowym.......................... 1
2. Istota i cel zarządzania marketingowego firmą .................................................. 3
3. Współczesne koncepcje i metody marketingowego zarządzania ....................... 6
BIBLIOGRAFIA .................................................................................................. 14
SPIS TABEL......................................................................................................... 14
15
Więcej informacji i materiałów dydaktycznych na temat pisania prac magisterskich i
licencjackich oraz kontakt z firmą oferującą pomoc przy pisaniu prac magisterskich
znajdziesz na stronie Doroty Wrony: www.pisanie-prac.info.pl . [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • szamanka888.keep.pl