[ Pobierz całość w formacie PDF ]
organiczna całość państwa i społeczeństwa?Jak się ta wskazania społecznej nauki Kościoła,
całość nazywa? Bez wątpienia mamy tu do czynienia z wskazaniadotyczące przecież także i czarnych ludów
błędem utożsamieniapaństwa i społeczeństwa. Afryki - nie próbują natomiast,nawet w zarysach,
Jednakże my wiemy, że państwo jest instytucją, anie sformułować polskiego modelu ustrojowego; choćby
wspólnotą ludzką. Tak więc myślimy, iż dokończenie na papierze.Mało tego, są często z duchem tej nauki w
zdania mówiącego,że rewelacje "Nowych głębokiej sprzeczności. Wszelakookreślają się
Horyzontów" ("N.H." nr 18 z 22.II.1988) "nie dotrą mianem: polska chadecja...
doumysłów prostackich, a cóż dopiero zarażonych złą Podsumujmy dotychczasowerozważania. Jak już
wolą" należałoby rozszerzyć:nie dotrą one również do powiedzieliśmy organizowanie konstytuują:
umysłów mądrych! W ogóle nie dotrą one do nikogo! podmiotowo- człowiek, a raczej zespół ludzi, i
Kapitalne rozróżnienie: instytucja -- wspólnota w przedmiotowo - treści (cele) jednoczącepodmioty
odniesieniu do państwai narodu pozwala dostrzec osobowe, lecz w skali większych wspólnot, np.
logiczne błędy totalitaryzującego myślenia narodu, funkcjonalnieje różnicujące na mniejsze
orazpsychologiczne podłoże tej postawy. Błąd wspólnoty celowe. W takim ujęciu
logiczny polega głównie na postawieniuznaku organizowaniemnazwiemy każde działanie zwrócone
równości między jednością moralną, jaką jest naród na inne osoby. Treści i cele nie musząmieć wiele
(jednością dynamiczną,dla której nie sposób znalezć wspólnego z racjonalnością, są one nieprzewidywalną
wyobrażenia), a jednością struktury państwa.W wypadkowądoświadczeń, dążeń, emocji i intuicji
skrajnych przypadkach dochodzi wręcz do widzenia (również instynktów); są tym, co
jedności narodu w charyzmatycznymprzywódcy. współczesnasocjologia wiedzy nazywa po prostu
Utożsamienie tych, tak odmiennych, wiedzą społeczną. 3) Obszary jednostkowejaktywności
nieporównywalnych elementówrzeczywistości, społecznej wykazują tendencje poszerzania się
wynika z psychologicznej skłonności natury ludzkiej: poprzez uzupełnianieprzedmiotowe (treści i cele) oraz
ujmowaniaw pojęcia otaczającego nas świata. Lecz podmiotowe (krąg osób zainteresowanychrealizacją
samo pojęcie stanowi pewne uogólnieniemyślne. Bez treści i celów) aż do wymiaru dobra wspólnego
rzetelnej analizy istotnej treści, którą zawiera, nie narodu, a więc dościśle pojętej polityki narodowej.
można przeprowadzićprawidłowej oceny samej Warto chyba w tym miejscu przypomniećmłodzieży z
rzeczywistości, którą oddaje. I tu wspomniany "Nowych Horyzontów", p. Aleksandrowi Hallowi oraz
27
wszystkim tym,którzy tak ochoczo powołują się dochodzenia do faktycznego dobra wspólnego,
ostatnio na "myśl narodową", "dziedzictwonarodowej e) zabezpieczenie instytucjonalne organiczności życia
demokracji", "ideę narodową" i samego Romana społecznego,
Dmowskiego znamiennesłowa pana Romana. W swej f) pracę stronnictw politycznych na rzecz dobra
pracy pt. "Kościół, Naród i Państwo" napisał konkretnych Polaków,a nie bliżej nie sprecyzowanej
on"Wyrazu 'społeczeństwo' często się nadużywa: jako ojczyzny, narodu, racji stanu itp. - ograniczeniewięc
podmiot działający jestto pusty wyraz, o ile się go pola popisu dla wszechmocnego dziś frazesu; a także,
bliżej nie określi. Rozumiem tu przez co z punktu widzeniamoralności życia publicznego
społeczeństwozorganizowany naród - zorganizowany jest nie mniej ważne - wyrównanie różnicy
moralnie, w silną opinię publiczną, ifizycznie, bo bez międzyprzedwyborczymi obietnicami a pózniejszą
tego nawet nadanie opinii publicznej właściwego działalnością rządów partyjnych,
kierunkui zapewnienie posłuchu dla niej w g) zminimalizowanie (jak uczą nas o tym
dzisiejszych warunkach jest niemożliwe.".Oto doświadczenia RFN) kosztów utrzymaniapaństwa oraz
przenikliwość umysłu godna naśladownictwa! Nie zmniejszenie lawinowo rosnącej biurokracji,
trzeba natomiast specjalnegointelektu, aby wyciągnąć h) możliwość jak najtańszego wypróbowania [ Pobierz całość w formacie PDF ]
zanotowane.pl doc.pisz.pl pdf.pisz.pl szamanka888.keep.pl
organiczna całość państwa i społeczeństwa?Jak się ta wskazania społecznej nauki Kościoła,
całość nazywa? Bez wątpienia mamy tu do czynienia z wskazaniadotyczące przecież także i czarnych ludów
błędem utożsamieniapaństwa i społeczeństwa. Afryki - nie próbują natomiast,nawet w zarysach,
Jednakże my wiemy, że państwo jest instytucją, anie sformułować polskiego modelu ustrojowego; choćby
wspólnotą ludzką. Tak więc myślimy, iż dokończenie na papierze.Mało tego, są często z duchem tej nauki w
zdania mówiącego,że rewelacje "Nowych głębokiej sprzeczności. Wszelakookreślają się
Horyzontów" ("N.H." nr 18 z 22.II.1988) "nie dotrą mianem: polska chadecja...
doumysłów prostackich, a cóż dopiero zarażonych złą Podsumujmy dotychczasowerozważania. Jak już
wolą" należałoby rozszerzyć:nie dotrą one również do powiedzieliśmy organizowanie konstytuują:
umysłów mądrych! W ogóle nie dotrą one do nikogo! podmiotowo- człowiek, a raczej zespół ludzi, i
Kapitalne rozróżnienie: instytucja -- wspólnota w przedmiotowo - treści (cele) jednoczącepodmioty
odniesieniu do państwai narodu pozwala dostrzec osobowe, lecz w skali większych wspólnot, np.
logiczne błędy totalitaryzującego myślenia narodu, funkcjonalnieje różnicujące na mniejsze
orazpsychologiczne podłoże tej postawy. Błąd wspólnoty celowe. W takim ujęciu
logiczny polega głównie na postawieniuznaku organizowaniemnazwiemy każde działanie zwrócone
równości między jednością moralną, jaką jest naród na inne osoby. Treści i cele nie musząmieć wiele
(jednością dynamiczną,dla której nie sposób znalezć wspólnego z racjonalnością, są one nieprzewidywalną
wyobrażenia), a jednością struktury państwa.W wypadkowądoświadczeń, dążeń, emocji i intuicji
skrajnych przypadkach dochodzi wręcz do widzenia (również instynktów); są tym, co
jedności narodu w charyzmatycznymprzywódcy. współczesnasocjologia wiedzy nazywa po prostu
Utożsamienie tych, tak odmiennych, wiedzą społeczną. 3) Obszary jednostkowejaktywności
nieporównywalnych elementówrzeczywistości, społecznej wykazują tendencje poszerzania się
wynika z psychologicznej skłonności natury ludzkiej: poprzez uzupełnianieprzedmiotowe (treści i cele) oraz
ujmowaniaw pojęcia otaczającego nas świata. Lecz podmiotowe (krąg osób zainteresowanychrealizacją
samo pojęcie stanowi pewne uogólnieniemyślne. Bez treści i celów) aż do wymiaru dobra wspólnego
rzetelnej analizy istotnej treści, którą zawiera, nie narodu, a więc dościśle pojętej polityki narodowej.
można przeprowadzićprawidłowej oceny samej Warto chyba w tym miejscu przypomniećmłodzieży z
rzeczywistości, którą oddaje. I tu wspomniany "Nowych Horyzontów", p. Aleksandrowi Hallowi oraz
27
wszystkim tym,którzy tak ochoczo powołują się dochodzenia do faktycznego dobra wspólnego,
ostatnio na "myśl narodową", "dziedzictwonarodowej e) zabezpieczenie instytucjonalne organiczności życia
demokracji", "ideę narodową" i samego Romana społecznego,
Dmowskiego znamiennesłowa pana Romana. W swej f) pracę stronnictw politycznych na rzecz dobra
pracy pt. "Kościół, Naród i Państwo" napisał konkretnych Polaków,a nie bliżej nie sprecyzowanej
on"Wyrazu 'społeczeństwo' często się nadużywa: jako ojczyzny, narodu, racji stanu itp. - ograniczeniewięc
podmiot działający jestto pusty wyraz, o ile się go pola popisu dla wszechmocnego dziś frazesu; a także,
bliżej nie określi. Rozumiem tu przez co z punktu widzeniamoralności życia publicznego
społeczeństwozorganizowany naród - zorganizowany jest nie mniej ważne - wyrównanie różnicy
moralnie, w silną opinię publiczną, ifizycznie, bo bez międzyprzedwyborczymi obietnicami a pózniejszą
tego nawet nadanie opinii publicznej właściwego działalnością rządów partyjnych,
kierunkui zapewnienie posłuchu dla niej w g) zminimalizowanie (jak uczą nas o tym
dzisiejszych warunkach jest niemożliwe.".Oto doświadczenia RFN) kosztów utrzymaniapaństwa oraz
przenikliwość umysłu godna naśladownictwa! Nie zmniejszenie lawinowo rosnącej biurokracji,
trzeba natomiast specjalnegointelektu, aby wyciągnąć h) możliwość jak najtańszego wypróbowania [ Pobierz całość w formacie PDF ]